Реферат на тему:Дивовижне відлуння


Дивовижне відлуння
Відлуння як фізичне явище - це поступове згасання звуку в приміщенні, викликане багаторазовими відображеннями звукових хвиль від неоднорідностей (стін, стелі, підлоги, різних предметів, що знаходяться в приміщенні). У той же час реверберація (Reverb) - один з найбільш цікавих і популярних звукових ефектів. Сутність ефекту реверберації полягає в тому, що вихідний звуковий сигнал змішується зі своїми копіями, затриманими щодо нього на різні часові інтервали. Теоретично число копій може бути нескінченним. Ефект залежить від того, які тимчасові проміжки між копіями сигналів і яка швидкість зменшення рівнів їх гучності. Якщо проміжки між копіями малі, то виходить власне ефект реверберації. Виникає відчуття об'ємного гучного приміщення. Звуки музичних інструментів стають соковитими, об'ємними і з багатим тембровим складом. Голоси співаків набувають пісенність, а недоліки, властиві їм, крадуться.
Якщо проміжки межу копіями великі (понад 100 мс), то правильніше говорити не про ефект реверберації, а про ефект "луна". Інтервали між відповідними звуками при цьому стають помітними. Звуки перестають зливатися, здаються відображеннями від віддалених перешкод.
Реальний реверберірующій сигнал має досить складну структуру, яка повинна бути змодельована при реалізації штучного ефекту.
Першим вух слухача досягає прямої звук (direct signal). Цей сигнал приходить до слухача по найкоротшому шляху. Тому інтенсивність його більше, ніж інтенсивності інших сигналів. Прямий сигнал несе інформацію лише про розташування джерела звуку справа або зліва від слухача.
Кілька відставши від прямого сигналу, приходять ранні (первинні) відображення (early reflections). Ця складова звукового поля зазнає одне-два віддзеркалення від огороджувальних поверхонь (стін, підлоги, стелі). Звукова хвиля не тільки відбивається від них, а й віддає їм частину своєї енергії, яка витрачається на нагрів поверхонь. Тому інтенсивність ранніх віддзеркалень менше (але не на багато) інтенсивності прямого сигналу. Ранні відображення проявляються як ясно помітні відлуння-сигнали. Тимчасові проміжки між ними досить великі, т. К. Великі різниці довжин шляхів, за якими сигнали доходять до слухача. Наприклад, хвиля може відбитися або від бічної, або від тильної стіни. Можливо, що частина хвиль, що відносяться до ранніх віддзеркалень, випробують не одне, а кілька відображень. Ранні відображення містять в собі інформацію не тільки про місце розташування джерела звуку, а й про розміри приміщення. Саме ранні відображення вносять найбільший внесок в просторову відчуття акустики залу. До ранніх віддзеркалень відносять ті копії первинного сигналу, які відстають від прямого сигналу не більше ніж на 60 мс.
Вторинні і наступні (пізні) відображення - це звукові хвилі, багаторазово відбиті від кожної з поверхонь. У міру збільшення числа перевідбиттів інтенсивність аудіосигналів помітно зменшується. Крім того, змінюється спектральний склад звукових коливань. Справа в тому, що через відмінності в конфігурації поверхонь, що відбивають і у властивостях матеріалів покриттів різні спектральні (частотні) складові аудіосигналу відображаються не однаково. Якісь із них поглинаються сильнішими, тому загасають швидше. У міру зростання номерів вторинних відображень вони розсіюються, їх число збільшується. Поступово вони перестають сприйматися як окремі звуки, зливаються в один суцільний поступово згасаючий відгомін. Це і є власне реверберація або ревербераційний хвіст (reverb tail).
Теоретично загасання звуку триває нескінченно. На практиці, для того щоб можна було порівнювати між собою різні ревербераційні процеси (а, головне, ревербераційні властивості приміщень), введено поняття часу реверберації. Час реверберації - це такий час, за яке рівень реверберірующего сигналу зменшується на 60 дБ (параметр часто позначають скорочено: RT 60). 

СВІТЛОВЕ ВІДЛУННЯ

Світлове відлуння – це астрономічний термін. Це явище виникає при різкій спалах світла (наприклад, при спалахах нових зірок). При такій спалах світло відбивається від об’єктів і доходить до спостерігача значно пізніше.
УМОВИ ДЛЯ ІСНУВАННЯ ВІДЛУННЯ
Для появи відлуння потрібно кілька умов. Ви ніколи не замислювалися, чому відлуння не чути в квартирі або магазині, але при цьому його вкрай легко почути в горах? Справа в тому, що людське вухо чує відлуння тільки тоді, коли відбитий звук звучить окремо від сказаного, а не «нашаровується» на нього. Для створення такого ефекту необхідно, щоб час, що минув між впливом самого звуку і відбитої хвилі на вухо пройшло не менше 0,06 секунд. У звичайній обстановці (наприклад, в квартирі) це не станеться через невелику відстань і різних предметів, які також поглинають звук.

БЕЗЛУННА КАМЕРА

Існує приміщення, де відлуння немає взагалі. Воно називається безлунна камера. Безлунна камери бувають двох видів. Кожен вид служить для «глушіння» того чи іншого виду луни. Простіше кажучи, в такій камері звук (або радіохвилі) просто не відбиваються від стін. Перший – акустичний тип. Він, як зрозуміло з назви, служить для придушення звичайного звукового відлуння. Другий, відповідно,
радіочастотний і необхідний для придушення відображення радіохвиль.


Використані  джерела:


Комментарии

Отправить комментарий

Популярные сообщения из этого блога

Реферат на тему:Дива фотосинтезу

Історія комп'ютерних вірусів